Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اپلیکیشن و نرم افزار

بروزرسانی جدید گوگل کروم با تمرکز روی بازدهی و نسخه‌ای مخصوص مک بوک‌های جدید

شرکت گوگل تصمیم گرفته تا سال 2020 را با بروزرسانی عظیمی برای مرورگر کروم به پایان برساند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت گوگل قصد دارد تا سال 2020 را با بروزرسانی ویژه‌ای برای مرورگر مشهور خود یعنی Chrome به پایان برساند، بر اساس گزارشات جدیدی که منتشر شده این بروزرسانی به حد زیادی سبب افزایش سرعت و بهبود عملکرد این مرورگر خواهد شد. همچنین به صورت رسمی نیز تأیید شده که شرکت گوگل نسخۀ اختصاصی از مرورگر Chrome را برای لپ تاپ‌های جدید شرکت اپل یعنی MacBook Pro 2020 و MacBook Air 2020 که به پردازندۀ اختصاصی مبتنی بر معماری ARM هستند، منتشر خواهد کرد.

پردازندۀ اختصاصی M1 شرکت اپل

اولین پردازندۀ اختصاصی شرکت اپل با نام M1 معرفی شده و به هشت هستۀ پردازشی مجهز است، این پردازندۀ برای استفاده در لپ تاپ‌های سری Air این شرکت طراحی شده و انتظار می‌رود که عملکرد و بازدۀ بالایی داشته باشد. در پردازندۀ مذکور همچنین از 16 هستۀ Neural Engine استفاده شده که فرآیند Machine Learning را شتاب داده و سبب بهبود هوش مصنوعی می‌شود.

بررسی تئوری نسخۀ اختصاصی گوگل کروم برای مک بوک‌های جدید

اگر با دید تئوری به این موضوع نگاه کنیم، مرورگر Chrome در حال حاضر نیز به خوبی روی لپ تاپ‌های شرکت اپل که از پردازنده‌های شرکت Intel قدرت می‌گیرند کار می‌کند؛ بنابراین انتظار می‌رود که نسخۀ اختصاصی جدید این مرورگر برای MacBookهای مجهز به پردازنده‌های ARM حتی بهتر از نسخۀ فعلی کار کند.

بررسی بروزرسانی نسخۀ 87 گوگل کروم و ویژگی‌های جدید

بهبودهایی که در بروزرسانی نسخۀ اصلی مروگر Chrome اعمال خواهند شد به بخش‌های بسیاری از این مرورگر مربوط هستند و اغلب آن‌ها در قسمت پنهان آن خواهند بود، بدین معنی که بیشتر تمرکز روی بهبود در کدنویسی و طراحی هستۀ این مرورگر است. به عنوان اولین مورد می‌توانیم به بخش تب‌ها اشاره کنیم، مرورگر Chrome جدید حالا تب‌های فعال را اولویت بندی می‌کند و براساس اداعای شرکت گوگل این امر سبب کاهش بار پردازشی پردازندۀ مرکزی می‌شود که در آخر سبب کاهش مصرف باتری لپ تاپ‌ها خواهد شد (براساس ادعای شرکت گوگل این موضوع عمر باتری لپ تاپ‌ها را تا یک ساعت افزایش خواهد داد).

افزایش سرعت اجرا و کاهش مصرف رم

شرکت گوگل اعلام کرده است که اولویت بندی تب‌ها هیچ تأثیر منفی روی پردازش‌هایی که در پس زمینۀ درحال انجام هستند نخواهند داشت، پس هیچ نگرانی‌ای از بابت قطع شدن موزیک در حال پخش یا ویدیوی درحال پخش در سایر تب‌ها وجود نخواهد داشت. با این بروزرسانی حتی سرعت باز شدن مرورگر Chrome نیز افزایش خواهد یافت، شرکت گوگل می‌گوید که مرورگر Chrome جدید حالا 25 درصد سریعتر اجرا می‌شود و صفحات وب را 7 درصد سریعتر بارگزاری می‌کند و مصرف رم آن نیز نسبت به قبل کاهش یافته است.

آیکون جدید گوگل کروم
آیکون جدید گوگل کروم

آدرس بار و آیکون جدید

بخش Address bar نیز دچار تغییراتی شده است، با Address bar جدید حالا کاربران قادر هستند تا از نوآوری جدیدی به نام Chrome Actions بهره‌مند شوند. روشی جدید و سریع برای انجام فرآیندهایی خاص! برای مثال اگر در آدرس بار بنویسید Edit Passwords یا Delete history می‌توانید تنها با یک کلیک وارد بخش مربوطه شده و این کارها را انجام دهید. این ویژگی ابتدا در نسخۀ دسکتاپ عرضه خواهد شد و به طور ویژه روی حریم شخصی کاربران تمرکز دارد. آیکون مرورگر Chrome نیز ظاهر جدیدی به خود گرفته است، البته این آیکون مخصوص نسخۀ این مرورگر برای سیستم عامل Mac OS Big Sur است. نسخۀ جدید این مرورگر با شمارۀ 87 هم اکنون در حال انتشار است و ویژگی‌های مذکور به نوبت برای تمام نسخه‌ها عرضه خواهند شد.

منبع
The Verge The Verge

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا